01.10.2025 v 13:12
·
Ing. Barbora Tafelová
6.A + 6.B + 6.C přednáška: Být FIT II.
Datum akce:
11.11.2025
Přednáška: BÝT FIT II.
Termín konání: 11.11. 2025
místo konání: hudební sál
čas konání:
6.A - 1 vyučovací hodina (7:50 - 8:35)
6.B - 3 vyučovací hodina (9:50 - 10:35)
6.C - 2 vyučovací hodina (8:45 - 9:30
cena: dle počtu žáků (cca 50,-KČ)
Být fit II.
Program
klade důraz na vytváření vztahu k pravidelné pohybové činnosti jako základu
zdravého životního stylu. Zaměřuje se na wellbeing a benefity sportování ve
všech oblastech zdraví. Upozorňuje na důležitost cirkadiánního rytmu, spánku,
zdravé životosprávy a vědomého jezení. Zabývá se tématy jako prevence
civilizačních onemocnění, image těla (body shaming), RED-S syndrom a podporuje
týmové chování. Program ukazuje, jak může sport ovlivnit nejen tělesnou
kondici, ale i emoční pohodu, mentální výkon a schopnost učení. Žáci se učí,
jak integrovat pohyb a zdravý životní styl do každodenního života a jak
zlepšovat své návyky v souladu s vědeckými poznatky o zdraví.
Klíčové cíle
Kognitivní cíle – žáci získají poznatky
k významu cirkadiálního rytmu, kvalitního spánku a zdravé
životosprávě
Afektivní cíle – žáci se naučí posilovat emoční a mentální zdraví
prostřednictvím sportu a vnímat jeho vliv na vlastní schopnosti
Psychosomatické cíle – žáci se učí podporovat
týmové chování a spolupráci v kolektivu
Klíčové
kompetence
Kompetence k učení – žáci se naučí
využívat pohyb a zdravou životosprávu ke zlepšení paměti, koncentrace
a mentálního výkonu
Kompetence k řešení problémů – žáci se učí
identifikovat rizika spojená s nezdravým životním stylem
(např. nedostatek pohybu, špatné stravování) a hledat řešení
Kompetence komunikativní – žáci se naučí
efektivně spolupracovat v týmu, sdílet myšlenky a přispívat
k pozitivnímu kolektivnímu klimatu
Kompetence sociální
a personální – žáci
se učí posilovat pozitivní vztah k vlastnímu tělu, zdraví
a eliminovat negativní vlivy, jako je body shaming
Kompetence občanské – žáci jsou vedeni
k zodpovědnému přístupu ke svému zdraví a k propagaci
zdravého životního stylu v komunitě
Kompetence pracovní – žáci se učí plánovat
a organizovat pohybové aktivity a zodpovědně k nim přistupovat
Klíčové
výstupy
6. ročník – Pohyb jako součást zdravého
životního stylu
Žáci se naučí chápat
rozdíly mezi zdravou aktivitou a sportovní výkonností. Umějí popsat
projevy nedostatku pohybu nebo přetížení i nastavit a porovnat si
svoji pohybovou aktivitu s obecnými doporučeními. Zvládají zařadit různé
pohybové aktivity podle intenzity a vysvětlit význam zdravého pohybu pro růst
a psychickou pohodu.