4. Základní škola v Kolíně

Základní škola Kolín III., Lipanská 420

01.10.2025 v 13:12 · Ing. Barbora Tafelová

6.A + 6.B + 6.C přednáška: Být FIT II.

Datum akce: 11.11.2025

Přednáška: BÝT FIT II. 

Termín konání: 11.11. 2025 
místo konání: hudební sál
čas konání:
6.A - 1 vyučovací hodina (7:50 - 8:35) 
6.B - 3 vyučovací hodina (9:50 - 10:35) 
6.C - 2 vyučovací hodina (8:45 - 9:30

cena: dle počtu žáků (cca 50,-KČ)

 Být fit  II.

Program klade důraz na vytváření vztahu k pravidelné pohybové činnosti jako základu zdravého životního stylu. Zaměřuje se na wellbeing a benefity sportování ve všech oblastech zdraví. Upozorňuje na důležitost cirkadiánního rytmu, spánku, zdravé životosprávy a vědomého jezení. Zabývá se tématy jako prevence civilizačních onemocnění, image těla (body shaming), RED-S syndrom a podporuje týmové chování. Program ukazuje, jak může sport ovlivnit nejen tělesnou kondici, ale i emoční pohodu, mentální výkon a schopnost učení. Žáci se učí, jak integrovat pohyb a zdravý životní styl do každodenního života a jak zlepšovat své návyky v souladu s vědeckými poznatky o zdraví.

Klíčové cíle

Kognitivní cíle – žáci získají poznatky k významu cirkadiálního rytmu, kvalitního spánku a zdravé životosprávě

Afektivní cíle – žáci se naučí posilovat emoční a mentální zdraví prostřednictvím sportu a vnímat jeho vliv na vlastní schopnosti

Psychosomatické cíle – žáci se učí podporovat týmové chování a spolupráci v kolektivu

Klíčové kompetence

Kompetence k učení – žáci se naučí využívat pohyb a zdravou životosprávu ke zlepšení paměti, koncentrace a mentálního výkonu

Kompetence k řešení problémů – žáci se učí identifikovat rizika spojená s nezdravým životním stylem (např. nedostatek pohybu, špatné stravování) a hledat řešení

Kompetence komunikativní – žáci se naučí efektivně spolupracovat v týmu, sdílet myšlenky a přispívat k pozitivnímu kolektivnímu klimatu

Kompetence sociální a personální – žáci se učí posilovat pozitivní vztah k vlastnímu tělu, zdraví a eliminovat negativní vlivy, jako je body shaming

Kompetence občanské – žáci jsou vedeni k zodpovědnému přístupu ke svému zdraví a k propagaci zdravého životního stylu v komunitě

Kompetence pracovní – žáci se učí plánovat a organizovat pohybové aktivity a zodpovědně k nim přistupovat

Klíčové výstupy

6. ročník – Pohyb jako součást zdravého životního stylu

Žáci se naučí chápat rozdíly mezi zdravou aktivitou a sportovní výkonností. Umějí popsat projevy nedostatku pohybu nebo přetížení i nastavit a porovnat si svoji pohybovou aktivitu s obecnými doporučeními. Zvládají zařadit různé pohybové aktivity podle intenzity a vysvětlit význam zdravého pohybu pro růst a psychickou pohodu.

Fotogalerie

NEJBLIŽŠÍ AKCE

NEJNOVĚJŠÍ ZPRÁVY

4. Základní škola v Kolíně

Základní škola s klasickými třídami a třídami s rozšířenou výukou hudební, výtvarné a tělesné výchovy.

         

Fotogalerie